Endriu48 Kapitan
Dołączył: 09 Paź 2005 Posty: 1579 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Orzysz City Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:29, 09 Wrz 2011 Temat postu: Nowa radosna twórczość KRRiT... |
|
|
Surfując po internecie natrafiłem na takie coś:
W czwartek - 18 sierpnia 2011 roku - w życie wchodzi rozporządzenie KRRiT dotyczące zjawiska polegającego na umieszczeniu towarów bądź usług w audycjach telewizyjnych i radiowych w celach marketingowych.
Lokowanie produktu (ang. product placement) polega na umieszczeniu towarów czy usług w audycji w celach marketingowych, np. jako kubek z logo konkretnej kawy, pitej przez głównego bohatera czy zachwalany w rozmowie samochód. Unijna dyrektywa zobowiązuje nadawców do oznakowania i ewidencji takich audycji.
Rozporządzenie KRRiT, które wchodzi w życie od 18 sierpnia 2011 roku, wprowadza ten obowiązek do polskiego prawa. Zgodnie z jego brzmieniem, nadawca programu telewizyjnego obowiązany jest do oznaczania audycji, w których zastosowano lokowanie produktu znakiem graficznym, według wzoru określonego w załączniku do rozporządzenia. Znak graficzny musi zostać umieszczony zarówno na początku audycji, po wznowieniu audycji po przerwie reklamowej jak i na końcu. Wyświetlony musi być nie krócej, niż przez cztery sekundy, zajmując powierzchnię minimum 5 proc. ekranu. Znak ma być też wyświetlany przez cały czas trwania napisów końcowych.
W przypadku audycji radiowych, w których zastosowano lokowanie produktu, nadawca zobowiązany jest wyemitować (tak, jak w przypadku audycji telewizyjnych – na początku, po wznowieniu oraz na końcu audycji radiowej) sygnał dźwiękowy. Jest to czytany przez lektora komunikat: „audycja zawiera lokowanie produktu” oraz „audycja zawierała lokowanie produktu”.
Z kolei od 28 sierpnia 2011 roku mają obowiązywać nowe oznaczenia ochrony małoletnich:
kom.wł. To poprzednie oznaczenia były niedobre Pomysł jest przedni, chyba jak ta cała rada.
Post został pochwalony 0 razy |
|